WIEDZA - KOMUNIKACJA - DZIAŁANIE

Nowa
Rewolucja
KOmunikacyjna

20-21.10.2022 KRAKÓW

Sesja 4

Komunikowanie okiem młodych naukowców

Jest to sesja tworzona całkowicie przez środowisko studenckie i doktoranckie we współpracy z Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów PTKS. Zaproszenie do uczestnictwa w tej części konferencji kierowane jest w sposób szczególny do studentów i doktorantów, których badania i ustalenia wpisują się w szerokie spectrum zjawisk skupionych wokół mediów i komunikowania. W tym roku w sposób szczególny analizowane będzie komunikowanie pod kątem dynamicznych zmian, zarówno społecznych, politycznych jak i technologicznych, które obserwować możemy każdego dnia. Udział w tej sesji będzie bardzo dobrą okazją do wzajemnego poznania się i podzielenia swoimi badaniami i spostrzeżeniami w swobodnej atmosferze, by jeszcze efektywniej realizować swoją pasję do nauki.

Program szczegółowy

czwartek, 20.10, 16:00 , SALA 1.121

Panel prowadzi mgr Joanna Najbor, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW

Rola mediów w procesie przemian narracji i gatunków dziennikarskich

Wystąpienia:

  • Pierwsza dekada po switch-off w Polsce. Próba podsumowania

    mgr Paweł Nowak, Uniwersytet Jagielloński

  • Komunikacja w radiu społecznościowym. Przypadek internetowej stacji Radio 357

    mgr Piotr Chmielewski, Uniwersytet Łódzki

  • Disney wreszcie zauważa inne narodowości, gender oraz LGBTQ+. Analiza wizerunku superbohaterskich mniejszości

    mgr Anna Oborska-Sroka, Uniwersytet Jagielloński

  • Zmiany w komunikacji a kino: spełnione predykcje i przewidywania

    mgr Weronika Saran, Uniwersytet Jagielloński


piątek, 21.10, 10:45 , SALA 1.120

Panel prowadzi mgr Wiktoria Barańska, UJ
Dyskusję prowadzi dr Małgorzata Majewska

Społeczeństwo sieci. Użytkownicy mediów społecznościowych

Wystąpienia:

  • Netnografia jako nadrzędny kierunek dla metod medioznawczych nad badaniami cyfrowych praktyk komunikacyjnych

    mgr Karina Czepiec-Veltzé, Uniwersytet Jagielloński

  • Kompetencje pasywnych i aktywnych użytkowników sieci w obszarze krytycznej analizy przekazów medialnych

    Wpływ sposobu korzystania z mediów sieciowych na poziom kompetencji medialnych

    mgr Monika Jabłońska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  • Czy konsumencka presja w mediach społecznościowych ma sens? Analiza komentarzy użytkowników na fanpage’u wybranej marki na portalu społecznościowym Facebook

    mgr Patrycja Cheba, Uniwersytet Jagielloński

  • Publikacja treści i zgoda na wykorzystywanie danych. Ekshibicjonizm medialny a użytkowanie Facebooka, Instagrama i Google’a

    lic. Małgorzata Durmaj, Uniwersytet Jagielloński

  • UJ a współczesne trendy: internacjonalizacja, cyfryzacja, promocja

    lic. Olga Makeeva, Uniwersytet Jagielloński


piątek, 21.10, 13:00 , SALA 1.121

Panel prowadzi mgr Wojciech Skucha, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch, prof. UJ

Wyzwania metodologiczne w procesie analizy mediów: teoria i praktyka

Wystąpienia:

  • Współczesne badania mediów tradycyjnych

    Wyzwania metodologiczne

    mgr Beata Użarowska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  • Analiza zawartości portali informacyjnych

    Wyzwania metodologiczne

    mgr Weronika Dopierała-Kalińska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  • Wieś jako temat dyskursu medialnego. Wprowadzenie do zagadnienia

    mgr Joanna Najbor, Uniwersytet Jagielloński

  • Partycypacja pozaludzkich agentów w procesie komunikowania społecznego

    Predykcje dotyczące dalszych kierunków technoewolucji na podstawie wyników przeprowadzonego badania własnego nad komunikowaniem w dobie rozwoju najnowszych technologii

    mgr Aleksandra Skrzypiec, Uniwersytet Jagielloński

  • Bezpieczeństwo etyczne wobec wyzwań sztucznej inteligencji w mediach

    prof. dr hab. Michał Drożdż, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie


Patronat honorowy

Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
JM Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
prof. dr hab. Jacek Popiel

Prezydent Miasta Krakowa
prof. dr hab. Jacek Majchrowski

Patronat naukowy

Partner edukacyjny

Partnerzy wydawniczy

Wydawnictwo TOC

Nowe technologie dla nauk społecznych

Partnerzy medialni

Kontakt

Sekretarz konferencji

Anna Orchel

tel. +48 12 664 55 33
pon-pt 7:30-15:30

sprawy finansowe

Anna Harnik

tel. +48 12 664 55 29
pon-pt 7:30-15:30

EMAIL

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej