WIEDZA - KOMUNIKACJA - DZIAŁANIE

Nowa
Rewolucja
KOmunikacyjna

20-21.10.2022 KRAKÓW

Sesja 1

Trendy we współczesnej komunikacji

Ukonstytuowanie się nowej dyscypliny naukowej oraz liczebny przyrost naukowców podejmujących się badań nad współczesną komunikacją staje się asumptem do prowadzenia wielopłaszczyznowych, pogłębionych analiz nad kształtującymi się współcześnie nowymi trendami w komunikacji. Dodatkowo epidemia koronawirusa bardzo wyraźnie uświadomiła nam z jednej strony rolę i potęgę nowoczesnych środków zdalengo komunikowania, z drugiej zaś, że otaczająca nas rzeczywistość potrafi zmienić się niemal w ciągu zaledwie kilku dni.

Program szczegółowy

czwartek, 20.10, 12:00 , SALA 1.121

Panel prowadzi mgr Karina Czepiec-Veltzé, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Marek Mazur, prof. UŚ

Narzędzia i metody w badaniach komunikacji społecznej

Wystąpienia:

  • Wykorzystanie EPG w ilościowej analizie zawartości.

    Uwagi metodologiczne na przykładzie badań oferty programowej TVN, TVP i Polsatu

    dr Jacek Wyszyński, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    oraz dr hab. Szymon Ossowski, prof. UAM, dr hab. Marcin Piechocki, prof. UAM

  • Narzędzia i metody dziennikarstwa danych (Data Journalism)

    dr hab. Andrzej Nowosad, Uniwersytet Jagielloński

  • Analiza ról pełnionych przez dziennikarzy podczas relacjonowania 26. Konferencji Klimatycznej ONZ

    mgr Daria Zadrożniak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  • To doom or not to doom? Komunikowanie nauki okiem amerykańskich badaczy klimatu – analiza wywiadów pogłębionych

    mgr Jagoda Mytych, Uniwersytet Jagielloński


czwartek, 20.10, 14:15 , SALA 1.118

Panel prowadzi mgr Beata Użarowska, UAM
Dyskusję prowadzi dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ

Demokracja i polityka w kontekście rozwoju mediów i nowoczesnych technologii

Wystąpienia:

  • BBC po cyfrowej rewolucji?

    dr hab. Katarzyna Konarska, Uniwersytet Wrocławski

  • Marketyzacja w wersji soft. Ewolucja audiowizualnej reklamy politycznej w polskich kampaniach parlamentarnych 2005 -2019

    dr hab. prof. ucz. Marek Mazur, Uniwersytet Śląski w Katowicach
    oraz dr hab. Mariusz Kolczyński, prof. UŚ

  • Funkcja kontrolna mediów na przykładzie "Wiadomości" TVP w czasie parlamentarnych kampanii wyborczych w 2015 i 2019 roku

    Rewolucja czy ewolucja roli mediów publicznych?

    dr hab. Rafał Klepka, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

  • Campus Polska Przyszłości jako nowa forma partycypacji w zmediatyzowanej kulturze politycznej

    mgr Sławomir Doległo, Uniwersytet Jagielloński


czwartek, 20.10, 16:00 , SALA 1.118

Panel prowadzi mgr Roksana Zdunek, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Mariusz Kolczyński, prof. UŚ

Tożsamość i kompetencje medialne z perspektywy badaczy

Wystąpienia:

  • Jak mówić, żeby młodzież nas słuchała? Polityczne tożsamości polskich studentów

    dr hab. prof. ucz. Radosław Marzęcki, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

  • Eksperci i wiarygodność informacji w świetle badań nad medioznawstwem stosowanym

    Rola kompetencji medialnych u młodych dorosłych w kontekście badań własnych

    prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
    oraz dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński

  • Tożsamość religijna w PRL. Narracja Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa wobec Milenium oraz stosunków państwo-Kościół (1964-1966)

    dr hab. prof. ucz. Evelina Kristanova, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie

  • Komunikowanie zapośrednioczne sieciowo w rozwoju nowych kompetencji komunikacyjnych

    dr hab. Katarzyna Drąg, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie


piątek, 21.10, 09:00 , SALA 1.119

Panel prowadzi mgr Paulina Czernek, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Szymon Ossowski, prof UAM

Badania nad siecią i platformami cyfrowymi. Problemy i wyzwania

Wystąpienia:

  • Jak bingują Polacy? Binge watching na platformach streamingowych przed i w trakcie pandemii - badania reprezentatywne

    dr hab. prof. ucz. Małgorzata Kisilowska-Szurmińska, Uniwersytet Warszawski
    oraz dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW, dr Łukasz Szurmiński

  • Największe polskie media na Twitterze (2022)

    Jakie tweety zdobywają największą uwagę?

    dr Tomasz Aleksandrowicz, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera

  • Systemowe ujęcie programów projektowania komunikacji

    dr Mariusz Wszołek, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny

  • TikTok jako płaszczyzna rozwoju nowego multimodalnego gatunku medialnego – wideo-memu

    mgr Wojciech Kułaga, Uniwersytet Jagielloński


piątek, 21.10, 09:00 , SALA 1.120

Panel prowadzi mgr Anna Oborska-Sroka, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Magdalena Hodalska, prof. UJ

Ewolucja nauk o komunikacji społecznej i mediach w refleksji badaczy

Wystąpienia:

  • Czy cały czas trzeba biec? Miejsce książki drukowanej w erze mobilności

    dr Maciej Zweiffel, Uniwersytet Jagielloński

  • Nowa rewolucja stare fundamenty

    Czy we współczesnej nauce o komunikowaniu jest miejsce dla filozofii?

    dr Maja Bednarska, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

  • Medialne zaangażowanie – od interakcji paraspołecznych do nadzoru, czyli różne formy gratyfikacji

    mgr Aleksandra Konieczna, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  • (Trans)formacja europejskiej tożsamości.

    Analiza wybranych aspektów komunikacji politycznej nt. dziedzictwa kulturowego

    dr Katarzyna Pagacz, Uniwersytet Jagielloński
    oraz dr hab. Dominika Kasprowicz, prof. UJ


Patronat honorowy

Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
JM Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
prof. dr hab. Jacek Popiel

Prezydent Miasta Krakowa
prof. dr hab. Jacek Majchrowski

Patronat naukowy

Partner edukacyjny

Partnerzy wydawniczy

Wydawnictwo TOC

Nowe technologie dla nauk społecznych

Partnerzy medialni

Kontakt

Sekretarz konferencji

Anna Orchel

tel. +48 12 664 55 33
pon-pt 7:30-15:30

sprawy finansowe

Anna Harnik

tel. +48 12 664 55 29
pon-pt 7:30-15:30

EMAIL

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej