czwartek, 20.10, 12:00
, SALA 1.121
Panel prowadzi mgr Karina Czepiec-Veltzé, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Marek Mazur, prof. UŚ
Narzędzia i metody w badaniach komunikacji społecznej
Wystąpienia:
-
Wykorzystanie EPG w ilościowej analizie zawartości.
Uwagi metodologiczne na przykładzie badań oferty programowej TVN, TVP i Polsatu
dr Jacek Wyszyński, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
oraz dr hab. Szymon Ossowski, prof. UAM, dr hab. Marcin Piechocki, prof. UAM
-
Narzędzia i metody dziennikarstwa danych (Data Journalism)
dr hab. Andrzej Nowosad, Uniwersytet Jagielloński
-
Analiza ról pełnionych przez dziennikarzy podczas relacjonowania 26. Konferencji Klimatycznej ONZ
mgr Daria Zadrożniak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
-
To doom or not to doom? Komunikowanie nauki okiem amerykańskich badaczy klimatu – analiza wywiadów pogłębionych
mgr Jagoda Mytych, Uniwersytet Jagielloński
czwartek, 20.10, 14:15
, SALA 1.118
Panel prowadzi mgr Beata Użarowska, UAM
Dyskusję prowadzi dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ
Demokracja i polityka w kontekście rozwoju mediów i nowoczesnych technologii
Wystąpienia:
-
BBC po cyfrowej rewolucji?
dr hab. Katarzyna Konarska, Uniwersytet Wrocławski
-
Marketyzacja w wersji soft. Ewolucja audiowizualnej reklamy politycznej w polskich kampaniach parlamentarnych 2005 -2019
dr hab. prof. ucz. Marek Mazur, Uniwersytet Śląski w Katowicach
oraz dr hab. Mariusz Kolczyński, prof. UŚ
-
Funkcja kontrolna mediów na przykładzie "Wiadomości" TVP w czasie parlamentarnych kampanii wyborczych w 2015 i 2019 roku
Rewolucja czy ewolucja roli mediów publicznych?
dr hab. Rafał Klepka, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
-
Campus Polska Przyszłości jako nowa forma partycypacji w zmediatyzowanej kulturze politycznej
mgr Sławomir Doległo, Uniwersytet Jagielloński
czwartek, 20.10, 16:00
, SALA 1.118
Panel prowadzi mgr Roksana Zdunek, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Mariusz Kolczyński, prof. UŚ
Tożsamość i kompetencje medialne z perspektywy badaczy
Wystąpienia:
-
Jak mówić, żeby młodzież nas słuchała? Polityczne tożsamości polskich studentów
dr hab. prof. ucz. Radosław Marzęcki, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
-
Eksperci i wiarygodność informacji w świetle badań nad medioznawstwem stosowanym
Rola kompetencji medialnych u młodych dorosłych w kontekście badań własnych
prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
oraz dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
-
Tożsamość religijna w PRL. Narracja Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa wobec Milenium oraz stosunków państwo-Kościół (1964-1966)
dr hab. prof. ucz. Evelina Kristanova, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
-
Komunikowanie zapośrednioczne sieciowo w rozwoju nowych kompetencji komunikacyjnych
dr hab. Katarzyna Drąg, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
piątek, 21.10, 09:00
, SALA 1.119
Panel prowadzi mgr Paulina Czernek, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Szymon Ossowski, prof UAM
Badania nad siecią i platformami cyfrowymi. Problemy i wyzwania
Wystąpienia:
-
Jak bingują Polacy? Binge watching na platformach streamingowych przed i w trakcie pandemii - badania reprezentatywne
dr hab. prof. ucz. Małgorzata Kisilowska-Szurmińska, Uniwersytet Warszawski
oraz dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW, dr Łukasz Szurmiński
-
Największe polskie media na Twitterze (2022)
Jakie tweety zdobywają największą uwagę?
dr Tomasz Aleksandrowicz, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
-
Systemowe ujęcie programów projektowania komunikacji
dr Mariusz Wszołek, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
-
TikTok jako płaszczyzna rozwoju nowego multimodalnego gatunku medialnego – wideo-memu
mgr Wojciech Kułaga, Uniwersytet Jagielloński
piątek, 21.10, 09:00
, SALA 1.120
Panel prowadzi mgr Anna Oborska-Sroka, UJ
Dyskusję prowadzi dr hab. Magdalena Hodalska, prof. UJ
Ewolucja nauk o komunikacji społecznej i mediach w refleksji badaczy
Wystąpienia:
-
Czy cały czas trzeba biec? Miejsce książki drukowanej w erze mobilności
dr Maciej Zweiffel, Uniwersytet Jagielloński
-
Nowa rewolucja stare fundamenty
Czy we współczesnej nauce o komunikowaniu jest miejsce dla filozofii?
dr Maja Bednarska, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
-
Medialne zaangażowanie – od interakcji paraspołecznych do nadzoru, czyli różne formy gratyfikacji
mgr Aleksandra Konieczna, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
-
(Trans)formacja europejskiej tożsamości.
Analiza wybranych aspektów komunikacji politycznej nt. dziedzictwa kulturowego
dr Katarzyna Pagacz, Uniwersytet Jagielloński
oraz dr hab. Dominika Kasprowicz, prof. UJ