WIEDZA - KOMUNIKACJA - DZIAŁANIE

Nowa
Rewolucja
KOmunikacyjna

20-21.10.2022 KRAKÓW

Sesja 3

Przyszłość komunikacji - w stronę AI?

Artificial intelligence stało się obecnie pojęciem niezwykle modnym. Pojawia się w kontekście zmian medialnych, ale również technologicznych, automatyzacji procesów, poprawy jakości życia, telemedycyny czy bezzałogowego transoprtu. Konsekwencje zastosowania AI w życiu powinny i stanowią przedmiot interdyscyplinarnych badań obejmujących swym zasięgiem kwestie etyki, odpowiedzialności, ryzyka, uregulowań prawych i społecznej gotowości do adaptacji technologicznych rozwiązań. W dyskusji tej nie powinno zabraknąć wyraźnego głosu przedstawicieli nauki o mediach i komunikacji społecznej.

Program szczegółowy

czwartek, 20.10, 12:00 , SALA 1.118

Panel prowadzi dr hab. Anna Kalinowska-Żeleźnik, prof. WSB
Dyskusję prowadzi dr hab. Anna Kalinowska-Żeleźnik, prof. WSB

Nowe media, nowe technologie. Współczesne przemiany komunikacji sieciowej

Wystąpienia:

  • Radio internetowe i podcasty jako media alternatywne

    Przykład Radia Nowy Świat, Radia 357 i Raportu o stanie świata

    dr hab. prof. ucz. Urszula Doliwa, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

  • Nowe media a rewolucja genetyczna i nowy wymiar komunikacji sieciowej

    Analiza porównawcza globalnych platform genetyczno-genealogicznych

    dr hab. prof. ucz. Radosław Sajna-Kunowsky, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • Teleporada jako nowa forma komunikacja w relacji pacjent a personel medyczny

    Wpływ teorii komunikacji na nowy model kształcenie personelu medycznego

    dr Małgorzata Majewska, Uniwersytet Jagielloński

  • Inteligentne technologie informacyjno-komunikacyjne w kontekście Smart Cities

    dr hab. prof. ucz. Diana Pietruch-Reizes, Uniwersytet Jagielloński

  • Etyczny wymiar wykorzystania mediów immersyjnych w komunikowaniu publicznym

    dr hab. prof. ucz. Agnieszka Walecka-Rynduch, Uniwersytet Jagielloński


czwartek, 20.10, 14:15 , SALA 0.102

Panel prowadzi Łukasz Miłoszewski, UJOT FM

Elastyczność w dobie digitalizacji. Jak media (studenckie) odnalazły się po pandemii?

Panel Ogólnopolskiego Forum Mediów Akademickich. Prelegenci: Adrian Burtan (redaktor naczelny Wiadomości Uniwersytetu Jagiellońskiego), Natalia Nitarska (redaktor naczelna Biuletynu Informacyjnego Studentów AGH).


piątek, 21.10, 10:45 , SALA 1.121

Panel prowadzi mgr Paweł Nowak, UJ

Sztuczna inteligencja jako temat badań nad komunikacją

Wystąpienia:

  • Rola sztucznej inteligencji w programowaniu i produkcji telewizyjnej z perspektywy nadawców

    dr Monika Wawer, Uniwersytet Jagielloński

  • Sztuczna inteligencja a komunikacja religijna

    dr hab. prof. ucz. Krzysztof Marcyński, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

  • Głosy botów, awatarów i androidów

    Między szansą a zagrożeniem

    dr Marek Zimnak, Dolnośląska Szkoła Wyższa

  • OD LEGENDY MIEJSKIEJ DO FAKE NEWS. WYKORZYSTANIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W WALCE Z DEZINFORMACJĄ

    dr hab. prof. ucz. Szymon Ossowski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu


piątek, 21.10, 13:00 , SALA 0.102

Digital nurses w społeczeństwie ryzyka - prezentacja badań w projekcie międzynarodowym Erasmus+

W panelu wezmą udział:

prof. dr hab. Teresa Sasińska-Klas
dr hab. Weronika Świerczyńska-Głownia, prof. UJ
dr hab. Ryszard Filas, prof. UJ
dr Małgorzata Majewska
lic. Katarzyna Basaman
lic. Patryk Tabak
lic. Łukasz Pośpiech


Patronat honorowy

Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
JM Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
prof. dr hab. Jacek Popiel

Prezydent Miasta Krakowa
prof. dr hab. Jacek Majchrowski

Patronat naukowy

Partner edukacyjny

Partnerzy wydawniczy

Wydawnictwo TOC

Nowe technologie dla nauk społecznych

Partnerzy medialni

Kontakt

Sekretarz konferencji

Anna Orchel

tel. +48 12 664 55 33
pon-pt 7:30-15:30

sprawy finansowe

Anna Harnik

tel. +48 12 664 55 29
pon-pt 7:30-15:30

EMAIL

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej