czwartek, 17.10, 12:00
, SALA 1.120
Prowadzenie: prof. dr hab. Agnieszka Hess, UJ
Współprowadzenie: dr Paweł Nowak, UJ
Trendy w badaniach: AI, biometria, automatyzacja i transfer wiedzy
Wystąpienia:
-
Analiza sentymentu w badaniach mediów społecznościowych – sposoby wykorzystania i możliwości automatyzacji
dr hab. prof. ucz. Ewa Nowak-Teter, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
-
Zastosowanie AI do analizy zawartości mediów
wykorzystanie dużych modeli językowych w analizie zawartości mediów na przykładzie wybranych mediów z Małopolski
dr Tomasz Aleksandrowicz, Uniwersytet SWPS w Warszawie
-
Budowanie międzynarodowego transferu wiedzy, narzędzi i danych: OPTED Meteor jako platforma dla badaczy mediów
dr Roksana Gloc, Uniwersytet Jagielloński
-
Czy zdalne badania biometryczne mają sens?
Case study na przykładzie badania biometrycznego reklam firm technologicznych w czasie pandemii Covid-19
mgr Adam Balcerzak, Uniwersytet Warszawski
czwartek, 17.10, 12:00
, SALA studio TV
Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Szymon Ossowski, UAM
Współprowadzenie: mgr Anna Kulma, UJ
Wirtualna rzeczywistość versus dylematy mediów
Wystąpienia:
-
Rozszerzona rzeczywistość w dziennikarstwie - analiza 31 eksperymentów opublikowanych w The New York Times
dr hab. prof. ucz. Wojciech Welskop, Uniwersytet Śląski w Katowicach
-
Wiedza a mądrość w świecie algorytmów
dr hab. prof. ucz. Rafał Śpiewak, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
-
Między fantastycznym a realnym - postrzeganie wirtualnej rzeczywistości przez użytkowników aplikacji VRChat
dr Karolina Brylska, Uniwersytet Warszawski
-
Przestrzeń immersyjna jako nowe środowisko medialne człowieka - próba eksplikacji
dr hab. Monika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński
oraz dr Magdalena Zych, Uniwersytet Jagielloński
czwartek, 17.10, 14:30
, SALA 1.119
Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Agnieszka Walecka-Rynduch, UJ
Współprowadzenie: dr Emilia Kotnis-Górka, UJ
Kobieta w prasie i fotografii. Od czasopism "dla niej" do zróżnicowanych produktów medialnych
Wystąpienia:
-
Wizerunki kobiet w zdigitalizowanych kolekcjach fotograficznych jako przykład zarządzania informacją
dr hab. prof. ucz. Evelina Kristanova, Uniwersytet SWPS w Warszawie
-
Koncerny Burda Media Polska i Bauer Media Polska na polskim rynku mediów – dywersyfikacja produktów i usług
dr hab. prof. ucz. Olga Dąbrowska-Cendrowska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
-
Od wydawnictwa do koncernu multimedialnego
Studium przypadku Hearst UK
mgr Weronika Sałek, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
-
Rynek prasy kobiecej we Francji. „Version Femina” jako przykład najpopularniejszego tygodnika dla kobiet. Wstęp do badań
mgr Natalia Walkowiak, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
czwartek, 17.10, 14:30
, SALA studio TV
Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Agnieszka Stępińska, UAM
Współprowadzenie: mgr Tomasz Łysoń, UJ
Komunikowanie i komunikacja miasta i wsi
Wystąpienia:
-
Sztuczna inteligencja jako kluczowy czynnik rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych w koncepcji smart city
mgr Szymon Świerdza, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
oraz dr hab. prof. ucz. Zbigniew Widera, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
-
Mediatyzacja paradyplomacji na przykładzie Krakowa
dr Katarzyna Pagacz, Uniwersytet Jagielloński
-
Hub zintegrowanej komunikacji publicznej jako narzędzie wsparcia komunikacji w mieście na prawach powiatu
Prezentacja koncepcji
mgr Adam Skowron, Uniwersytet Śląski w Katowicach
-
Sielskie arkadie czy surowy realizm?
Analiza danych wizualnych w komunikacji wybranych instytucji
mgr Joanna Najbor, Uniwersytet Jagielloński
czwartek, 17.10, 16:30
, SALA 1.118
Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Olga Dąbrowska-Cendrowska, UJK
Współprowadzenie: dr Monika Wawer, UJ
Fenomeny streamingu
Wystąpienia:
-
Kanały commentary w serwisie YouTube jako punkt dostępu do tradycyjnej telewizji – próba diagnozy zjawiska
dr Agnieszka Całek, Uniwersytet Jagielloński
-
BanBye.com - polska odpowiedź na YouTube?
dr Przemysław Ciszek, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
-
Kanały FAST w polskiej rzeczywistości medialnej
Jak wygląda recepta na sukces?
dr Paweł Nowak, Uniwersytet Jagielloński
-
Transmisje Euro 2024 i Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w perspektywie różnych modeli dystrybucji w Polsce i wybranych krajach europejskich
mgr Dominika Stawicka, Uniwersytet Warszawski
czwartek, 17.10, 16:30
, SALA 1.120
Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Katarzyna Drąg, UPJPII
Współprowadzenie: dr Paweł Płaneta, UJ
Etyka a sztuczna inteligencja
Wystąpienia:
-
Public relations w dobie sztucznej inteligencji
Siła i wartości kodeksów etycznych profesji – realna czy pozorna?
dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Uniwersytet Warszawski
-
Uniwersalność godności osoby w etyce profesji medialnych
dr hab. prof. ucz. Sławomir Soczyński, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
-
Pytanie o kształt etyki mediów
Analiza pojęcia i możliwości metod badawczych etyki w kontekście nowych wyzwań medialnych
dr Maja Bednarska, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
-
Rewolucja sztucznej inteligencji w marketingu: narzędzia, wyzwania, przyszłość
dr Agnieszka Marzęda, Uniwersytet Warszawski