Konferencja IDMiKS UJ

Wiedza
Komunikacja
Działanie

17-18.10.2024 KRAKÓW

Sesja 2.

ŚRODOWISKA MEDIALNE

TECHNOLOGIE - ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ - MONITORING

Dokonująca się w ostatnich latach ewolucja mediów i środków komunikowania się stanowi interesujący obszar badań dla przedstawicieli różnorodnych środowisk naukowych, biznesowych czy trzeciego sektora. Wielość perspektyw oraz stosowanych narzędzi badawczych skutkuje powstawaniem szeregu ważnych opracowań, raportów i artykułów, które niestety często wzajemnie do siebie nie referują. Intencją organizatorów konferencji jest zatem zaproszenie do dyskusji wszystkich, którym szczególnie bliski jest temat przemian w środowisku medialnym, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zmian technologicznych, zarządzania informacją i monitoringu rynku.

Program szczegółowy

2. ŚRODOWISKA MEDIALNE

TECHNOLOGIE - ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ - MONITORING

czwartek, 17.10, 12:00 , SALA 1.120

Prowadzenie: prof. dr hab. Agnieszka Hess, UJ
Współprowadzenie: dr Paweł Nowak, UJ

Trendy w badaniach: AI, biometria, automatyzacja i transfer wiedzy

Wystąpienia:

  • Analiza sentymentu w badaniach mediów społecznościowych – sposoby wykorzystania i możliwości automatyzacji

    dr hab. prof. ucz. Ewa Nowak-Teter, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

  • Zastosowanie AI do analizy zawartości mediów

    wykorzystanie dużych modeli językowych w analizie zawartości mediów na przykładzie wybranych mediów z Małopolski

    dr Tomasz Aleksandrowicz, Uniwersytet SWPS w Warszawie

  • Budowanie międzynarodowego transferu wiedzy, narzędzi i danych: OPTED Meteor jako platforma dla badaczy mediów

    dr Roksana Gloc, Uniwersytet Jagielloński

  • Czy zdalne badania biometryczne mają sens?

    Case study na przykładzie badania biometrycznego reklam firm technologicznych w czasie pandemii Covid-19

    mgr Adam Balcerzak, Uniwersytet Warszawski


czwartek, 17.10, 12:00 , SALA studio TV

Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Szymon Ossowski, UAM
Współprowadzenie: mgr Anna Kulma, UJ

Wirtualna rzeczywistość versus dylematy mediów

Wystąpienia:

  • Rozszerzona rzeczywistość w dziennikarstwie - analiza 31 eksperymentów opublikowanych w The New York Times

    dr hab. prof. ucz. Wojciech Welskop, Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Wiedza a mądrość w świecie algorytmów

    dr hab. prof. ucz. Rafał Śpiewak, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

  • Między fantastycznym a realnym - postrzeganie wirtualnej rzeczywistości przez użytkowników aplikacji VRChat

    dr Karolina Brylska, Uniwersytet Warszawski

  • Przestrzeń immersyjna jako nowe środowisko medialne człowieka - próba eksplikacji 

    dr hab. Monika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński
    oraz dr Magdalena Zych, Uniwersytet Jagielloński


czwartek, 17.10, 14:30 , SALA 1.119

Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Agnieszka Walecka-Rynduch, UJ
Współprowadzenie: dr Emilia Kotnis-Górka, UJ

Kobieta w prasie i fotografii. Od czasopism "dla niej" do zróżnicowanych produktów medialnych

Wystąpienia:

  • Wizerunki kobiet w zdigitalizowanych kolekcjach fotograficznych jako przykład zarządzania informacją

    dr hab. prof. ucz. Evelina Kristanova, Uniwersytet SWPS w Warszawie

  • Koncerny Burda Media Polska i Bauer Media Polska na polskim rynku mediów – dywersyfikacja produktów i usług

    dr hab. prof. ucz. Olga Dąbrowska-Cendrowska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

  • Od wydawnictwa do koncernu multimedialnego

    Studium przypadku Hearst UK

    mgr Weronika Sałek, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

  • Rynek prasy kobiecej we Francji. „Version Femina” jako przykład najpopularniejszego tygodnika dla kobiet. Wstęp do badań

    mgr Natalia Walkowiak, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach


czwartek, 17.10, 14:30 , SALA studio TV

Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Agnieszka Stępińska, UAM
Współprowadzenie: mgr Tomasz Łysoń, UJ

Komunikowanie i komunikacja miasta i wsi

Wystąpienia:

  • Sztuczna inteligencja jako kluczowy czynnik rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych w koncepcji smart city

    mgr Szymon Świerdza, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    oraz dr hab. prof. ucz. Zbigniew Widera, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

  • Mediatyzacja paradyplomacji na przykładzie Krakowa

    dr Katarzyna Pagacz, Uniwersytet Jagielloński

  • Hub zintegrowanej komunikacji publicznej jako narzędzie wsparcia komunikacji w mieście na prawach powiatu

    Prezentacja koncepcji

    mgr Adam Skowron, Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Sielskie arkadie czy surowy realizm?

    Analiza danych wizualnych w komunikacji wybranych instytucji

    mgr Joanna Najbor, Uniwersytet Jagielloński


czwartek, 17.10, 16:30 , SALA 1.118

Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Olga Dąbrowska-Cendrowska, UJK
Współprowadzenie: dr Monika Wawer, UJ

Fenomeny streamingu

Wystąpienia:

  • Kanały commentary w serwisie YouTube jako punkt dostępu do tradycyjnej telewizji – próba diagnozy zjawiska

    dr Agnieszka Całek, Uniwersytet Jagielloński

  • BanBye.com - polska odpowiedź na YouTube?

    dr Przemysław Ciszek, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

  • Kanały FAST w polskiej rzeczywistości medialnej

    Jak wygląda recepta na sukces?

    dr Paweł Nowak, Uniwersytet Jagielloński

  • Transmisje Euro 2024 i Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w perspektywie różnych modeli dystrybucji w Polsce i wybranych krajach europejskich

    mgr Dominika Stawicka, Uniwersytet Warszawski


czwartek, 17.10, 16:30 , SALA 1.120

Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Katarzyna Drąg, UPJPII
Współprowadzenie: dr Paweł Płaneta, UJ

Etyka a sztuczna inteligencja

Wystąpienia:

  • Public relations w dobie sztucznej inteligencji

    Siła i wartości kodeksów etycznych profesji – realna czy pozorna?

    dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Uniwersytet Warszawski

  • Uniwersalność godności osoby w etyce profesji medialnych

    dr hab. prof. ucz. Sławomir Soczyński, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

  • Pytanie o kształt etyki mediów

    Analiza pojęcia i możliwości metod badawczych etyki w kontekście nowych wyzwań medialnych

    dr Maja Bednarska, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

  • Rewolucja sztucznej inteligencji w marketingu: narzędzia, wyzwania, przyszłość

    dr Agnieszka Marzęda, Uniwersytet Warszawski


Patronat honorowy

Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego

JM Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
prof. dr hab. Piotr Jedynak


Prezydent Miasta Krakowa
Aleksander Miszalski


Patronat naukowy

PTKS

Partnerzy medialni

Partnerzy wydawniczy

Wydawnictwo TOC

Nowe technologie dla nauk społecznych

Kontakt

Sekretarz konferencji

Anna Orchel

tel. +48 12 664 55 33
pon-pt 8:00-15:00

sprawy finansowe

Anna Harnik

tel. +48 12 664 55 29
pon-pt 7:30-15:30

EMAIL

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.