Konferencja IDMiKS

Wiedza
Komunikacja
Działanie

Wiedza
Komunikacja
Działanie

17-18.10.2019 KRAKÓW

SESJA 1

Komunikowanie interdyscyplinarnie

Mediatyzacja sfery społecznej oraz wysokie nasycenie życia technologią medialną sprawiło, że media stanowią obecnie swoiste centrum naszego życia. Nie inaczej jest w przypadku wielu dziedzin i dyscyplin naukowych. Media i komunikacja zapośredniczona przez media stały się z jednej strony przedmiotem badań naukowców reprezentujących różne perspektywy i optyki badawcze, z drugiej zaś metodą upowszechniania wiedzy oraz interdyscyplinarnej wymiany doświadczeń.

Program szczegółowy

czwartek, 17.10, 14:00 , SALA 0.101

Prowadzący: prof. dr hab. Tomasz Mielczarek
Dyskutant: prof. dr hab. Teresa Sasińska-Klas

Panel 01. Nowe wyzwania mediów masowych (S1)

  1. W poszukiwaniu holistycznej teorii rynku komunikatów masowych

    dr hab. prof. ucz. Arkadiusz Lewicki, Uniwersytet Wrocławski

  2. Populizm medialny w Polsce: wymiary i przejawy

    dr hab. prof. ucz. Agnieszka Stępińska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  3. Media jako nośnik pamięci zbiorowej – problemy i wyzwania

    dr Bartłomiej Secler, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  4. Między informacją a komentarzem. Model dziennikarstwa interpretacyjnego w lokalnej prasie.

    dr Ewa Jurga - Wosik, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  5. Współczesne media jako przedmiot badań nauk o polityce

    dr hab. prof. ucz. Krystyna Doktorowicz, Uniwersytet Śląski

piątek, 18.10, 09:00 , SALA 1.121

Prowadzący: dr hab. Magdalena Hodalska, prof. UJ
Dyskutant: dr hab. Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, prof. KAAFM

Panel 09. Język i obraz w mediach (S1)

  1. Język i obraz - operatywne narzędzia komunikowania o Innym

    dr Patrycja Rozbicka, Uniwersytet Wrocławski

  2. Obraz Polski na łamach niemieckich dzienników

    dr Paweł Płaneta , Uniwersytet Jagielloński
    oraz lic. Marta Białek-Klat

  3. Gdy słowo staje się ciałem... Kościół katolicki jako obiekt mowy nienawiści

    dr hab. Agnieszka Łukasik-Turecka, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

  4. Od reportażu do powieści (i z powrotem). O reporterach uwiedzionych przez literaturę

    dr Edyta Żyrek-Horodyska, Uniwersytet Jagielloński

  5. Jasne strony czarnych dziur

    dr Maciej Zweiffel, Uniwersytet Jagielloński

piątek, 18.10, 13:00 , SALA 1.120

Prowadzący: dr Monika Wawer
Dyskutant: dr hab. Michał Drożdż, prof. UP JPII

Panel 13. Nowe media - nowe w mediach (S1)

  1. Social Media Portrait

    dr Marta Miaskowska, Politechnika Łódzka

  2. Zarządzanie mediami społecznościowymi: geneza, specyfika, program badawczy

    dr Michał Pałasz, Uniwersytet Jagielloński

  3. Polskie media i organizacje pozarządowe wobec whistleblowingu.

    dr Dominika Popielec, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  4. Zagospodarowywanie cyberkontynentu – media studenckie duszpasterstwa akademickiego w Polsce.

    dr Rafał Śpiewak, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

czwartek, 17.10, 16:15 , SALA 1.119

Prowadzący: dr hab. Marek Mazur, prof. UŚ
Dyskutant: dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ

Panel 07. Nowe technologie wyzwaniem dla badań medioznawczych (S1)

  1. Technologia mediów a charakterystyka informacji politycznych

    dr hab. Marek Mazur, Uniwersytet Śląski
    oraz dr hab. prof. ucz. Dorota Piontek, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  2. Analiza zawartości we współczesnych badaniach medioznawczych

    dr Szymon Ossowski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    oraz dr hab. prof.ucz. Agnieszka Hess, Uniwersytet Jagielloński

  3. Nowe technologie w praktyce badań medioznawczych

    dr Jacek Wyszyński, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    oraz dr hab. prof. ucz. Maria Nowina Konopka, Uniwersytet Jagielloński

  4. Wykorzystanie technik badań fokusowych do analiz medioznawczych

    dr Marcin Piechocki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    oraz dr Bartłomiej Biskup, Uniwersytet Warszawski

  5. Psychologia polityki w badaniach użytkowników mediów

    dr hab. Ewa Marciniak, Uniwersytet Warszawski
    oraz dr hab. prof. ucz. Mariusz Kolczyński, Uniwersytet Śląski

piątek, 18.10, 10:45 , SALA 1.119

Prowadzący: dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ
Dyskutant: prof. dr hab. Janusz Adamowski

Panel 10. Strategie promocyjne i kreowanie wizerunku (S1)

  1. Pater meus, Pater noster... o sile słów ojca w MediaPolis

    dr Agnieszka Walecka-Rynduch, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

  2. Storytelling - kreatywna kreacja wizerunku marki

    dr Anna Kalinowska-Żeleźnik, Uniwersytet Gdański

  3. Strategie promocji medialnej wybranych środkowoeuropejskich uczelni wyższych.

    dr Jarosław Kinal, Uniwersytet Rzeszowski

  4. Narzędzia polityki informacyjnej parafii w komunikowaniu się z wiernymi - na przykładzie diecezji rzeszowskiej

    dr Paweł Kuca, Uniwersytet Rzeszowski

  5. Płeć przedstawicieli mediów masowych i polityki a ich opinie na temat wzajemnych relacji.

    dr Katarzyna Brzoza, Uniwersytet Śląski w Katowicach

piątek, 18.10, 09:00 , SALA 1.120

Prowadzący: dr hab. Jarosław Flis, prof. UJ
Dyskutant: dr hab. Marek Mazur, prof. UŚ

Panel 08. Polityka i strategie medialne (S1)

  1. Polityka medialna w Polsce

    dr Malgorzata Winiarska-Brodowska, Uniwersytet Jagielloński
    oraz dr Paweł Surowiec, The University of Sheffield, UK, dr Magdalena Kania Lundholm, Uppsala University, Sweden

  2. Etapy instytucjonalizacji samoregulacji mediów w wybranych europejskich systemach medialnych

    dr Paweł Urbaniak, Uniwersytet Wrocławski

  3. Social Media Political Index 2019 - wykorzystanie mediów społecznościowych przez polityków Europy Środkowej (analiza ilościowa)

    dr Olgierd Annusewicz, Uniwersytet Warszawski

  4. Czasopisma katolickie w Polsce u progu XXI w. – polityka prasowa, promocja i typologia

    dr hab. prof. ucz. Evelina Kristanova, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna

  5. UK-Russia Year of Culture w przekazie brytyjskich mediów

    dr Justyna Arendarska, Uniwersytet Wrocławski

piątek, 18.10, 10:45 , SALA 1.120

Prowadzący: dr hab. Maria Nowina Konopka, prof UJ
Dyskutant: dr hab. Mariusz Kolczyński, prof UŚ

Panel 11. Marketing polityczny (S1)

  1. Język komunikowania politycznego w formule 4P . W poszukiwaniu nowej interepretacji klasycznego modelu marketingowego

    dr Kamil Glinka, Uniwersytet Wrocławski

  2. Do trzech razy sztuka czyli o zmianach we włoskim systemie politycznym

    dr Rafał Dudała, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

  3. Vox czyli głos hiszpańskiego, prawicowego populizmu i jego echa

    prof. dr. hab. Agnieszka Kasińska-Metryka, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
    oraz dr Tomasz Gajewski, Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego w Kielcach

  4. Komitet Wyborczy Wyborców Mniejszość Niemiecka w wyborach samorządowych w 2018 r.

    dr Andrzej Szczepański, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy

Patronat honorowy

Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
JM Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego
prof. dr hab. med. Wojciech Nowak

Prezydent Miasta Krakowa
Prezydent Miasta Krakowa
Jacek Majchrowski

Patronaty naukowe

International Society for Knowledge Organization

Partner edukacyjny

Partnerzy wydarzenia

Willa Decjusza
Instytut Studiów Informacyjnych
Forum Młodych Medioznawców i Komonikologów

Partnerzy wydawniczy

Wydawnictwo TOC

Nowe technologie dla nauk społecznych

Partnerzy medialni

Kontakt

Sekretarz konferencji

Małgorzata Chęcińska-Głazik

tel. +48 12 664 55 33
pon-pt 8:00-16:00

sprawy finansowe

Anna Harnik

tel. +48 12 664 55 29
pon-pt 7:30-15:30

EMAIL

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej